top of page

7 MOTIVE PENTRU CARE AR TREBUI SA PETRECI MAI MULT TIMP IN NATURA


1. Studiile stiintifice arata ca natura bogata in vegetatie iti imbunatateste vitalitatea, daca petreci cel putin 20 de minute in mijlocul ei.


2. Persoanele care locuiesc in apropierea spatiilor verzi este mai putin probabil sa fie deprimate. Un studiu din 2009 publicat in Journal of Epidemiology and Community Health a aratat ca persoanele care locuiau la mai putin de 1 kilometru de un parc sau o zona impadurita au avut mai putina anxietate si depresie decat cele care au trait mai departe de spatiul verde.


3. Expunerea la plante si parcuri mareste imunitatea. Intr-o serie de studii, oamenii de stiinta au descoperit ca atunci cand oamenii isi petrec timpul intr-un mediu natural - paduri, parcuri si alte locuri cu multi copaci - au o functie imunitara crescuta. O cauza o reprezinta fitoncidele, compusi pe care ii emit plantele pentru a se proteja de putrezire si de insecte si care par, de asemenea, sa ajute oamenii. Printre altele, corpul produce concentratii mai scazute de cortizol (hormonul stresului), are o rata a pulsului mai scazuta si o tensiune arteriala mai mica.


4. Lumina soarelui este benefica. Cand lumina soarelui atinge pielea, incepe un proces care duce la crearea si activarea vitaminei D. Studiile sugereaza ca aceasta vitamina ajuta la prevenirea osteoporozei si a cancerului. In plus, studiul a constatat un risc crescut de atacuri de cord la cei cu niveluri scazute de vitamina D.


Cantitatea de lumina solara de care ai nevoie depinde de tonul pielii. Persoanele cu piele deschisa au nevoie de aproximativ 10 minute de lumina solara pe zi, in timp ce persoanele cu piele mai inchisa la culoare au nevoie de 15 pana la douazeci de minute de lumina solara.


5. Petrecerea timpului in natura mareste senzatia de fericire. In mai 2013, mai mult de 10.000 de canadieni au participat la provocarea naturii “30 × 30” a Fundatiei David Suzuki. Provocarea a fost ca persoanele respective sa petreaca 30 de minute in natura, in fiecare zi, timp de 30 de zile. La finalul celor 30 de zile s-au inregistrat urmatoarele rezultate asupra sanatatii si bunastarii participantilor:

👍🏻 au raportat cresteri semnificative ale sentimentului lor de bunastare

👍🏻 au avut mai multa energie

👍🏻 sentimentele de stres si negativitate au scazut considerabile

👍🏻 au avut mai putine tulburari de somn

👍🏻 s-au simtit mai productivi la locul de munca

👍🏻se simteau mai fericiti.


6. A fi in natura mareste creativitatea. Un studiu realizat in 2012 a aratat ca un grup de excursionisti au fost cu 50% mai creativi dupa ce au petrecut patru zile pe un traseu de drumetii.

Cercetatorul principal al studiuui (Ruth Ann Atchley) a explicat faptul ca distragerea constanta si stresul vietii moderne sunt o amenintare care ne afecteaza resursele. Cand suntem in natura, mintea noastra poate renunta la acele raspunsuri de amenintare, fapt care ne permite sa folosim resursele creierului intr-un mod mai creativ.


7. Pauzele in natura imbunatatesc memoria si functia cognitiva (privelistile si sunetele naturii sunt foarte benefice pentru creierul nostru). Cercetarile facute de doctorul Marc Berman si partenerii de la Universitatea din Michigan arata ca performantele la testele de memorie si atentie s-au imbunatatit cu 20% dupa ce subiectii studiati au facut o pauza pentru o plimbare printr-un parc plin cu copaci. Cand au facut o pauza pentru a face o plimbare pe o strada aglomerata, nu a fost detectat niciun impuls cognitiv.



Credem ca cele de mai sus te-au convins, in caz ca mai era nevoie, sa nu mai stai pe ganduri atuci cand vine vorba sa petreci mai mult timp in aer liber. 😎

Iar daca iti doresti sa incerci ceva nou, iti oferim ocazia de a participa la o escapada speciala – “Picnic in vie”. O zi petrecuta in aer liber, la nici 90 de km de Bucuresti, la Crama Velvet Winery. Ai ocazia sa degusti vinuri bune, alaturi de o gustare, sa stai intins pe un sezlong pe malul lacului, sa socializezi si sa joci jocuri in natura. ❤️❤️❤️


Detalii si inscrieri aici: 👉 https://bit.ly/2U3NIN2


Comments


bottom of page